LK Systems LK Group Norsk
Lukk

LK Group

FAQ

Nedenfor finner du svarene på de vanligste spørsmålene angående LK Systems sine produkter. Finner du ikke svaret på akkurat ditt spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte oss.

Bør mobilen min være koblet til en 2,4 GHz wifi når jeg kobler min CubicSecure til wifi?

Det spiller ingen rolle hvilket WiFi du er koblet til på mobilen, men du må ha 2,4 GHz aktiv, ellers kan du ikke koble til CubicSecures hotspot.

CubicSecure har mistet wifi

Hvis enheten har vært tilkoblet før og du har samme Wi-Fi, trykker du på Koble til-knappen én gang. Da skal den kobles til automatisk, fordi enheten lagrer påloggingsinformasjonen. Hvis Connect begynner å blinke hvitt, har den mistet påloggingsdetaljene. Bruk funksjonen Oppdater Wi-Fi, og følg instruksjonene. Dette finner du under innstillinger i menyen under selve enheten. Du kan bruke denne funksjonen selv om du har byttet ruter og wifi. Det kan også være annen wifi på eiendommen som påvirker, og da starter du ruteren på nytt.

CubicSecure piper et langt pip

Alarmsignalet indikerer en pågående lekkasje. Trykk WATER ON/OFF èn gang for å bekrefte alarmen. Kontroller rørene og reparer lekkasjen. Når lekkasjen er reparert, trykker du på WATER ON/OFF en gang til. CubicSecure slår på vannet igjen.

Er det mulig å koble CubicSecure til en boligalarm?

Vi støtter for øyeblikket ikke denne funksjonen.

Er det mulig å koble en CubicSecure til to forskjellige påloggingskontoer?

Ikke akkurat nå, kommer i 2023.

Finnes det støtte for Home Assistans, Google Home, Apple Homekit og Homey?

CubicSecure støtter foreløpig ikke andre løsninger enn MyLK-appen for å bruke produktet online. Det arbeides imidlertid med å utvikle støtte for Cubic i både Homey og HomeAssistant, ingen eksakt lanseringsdato ennå, men det bør ikke være for langt inn i fremtiden. Støtte for Google Home og Apple HomeKit er fortsatt i planleggingen, men utsatt på ubestemt tid.

Finns det krav på vilken mobil man ska ha?

Vi supporterar Android 11 eller senare samt iOS 13 eller senare. Du måste ge appen MyLK behörighet till platsdelning vid installation, annars hittar mobilen inte enhetens hotspot. Bandfrekvensen måste vara 2,4 GHz på både mobil och wifi.

Foregår all kommunikasjon mellom app og enhet over internett, selv om enhetene er på samme nettverk? Kan CubicSecure og CubicDetector pares hvis de er på forskjellige nettverk?

All kommunikasjon skjer over internettet. Selv om CubicSecure og CubicDetector er koblet til forskjellige nettverk, kan de pares så lenge enhetene er regstrert til samme eier og eiendom.

Hva betyr trykktest i appen, og hva skjer da?

Når du trykker på trykktesten sender appen en bestilling om trykktest til vår backend, som så videresender den til CubicSecure. Kommunikasjone kan noen ganger ta opptil noen få minutter, avhengig av internettrafikk og gjeldende status til CubicSecure. Apparatet utfører testen hvis det ikke er gjennomstrømning , eller det har vært strømning de siste minuttene, ellers utsettes testen i 10 min. Hvis en kran åpnes i løpet av den tiden, utsettes testen ytterligere 10 minutter, og fortsetter til en 10-minutters periode uten gjennomstrømning har oppstått. Du kan ikke følge testen i appen, men fysisk på enheten vil ventilen stenge og STATUS LED vil blinke grønt. Testen tar omtrent et minutt, hvoretter ventilen åpnes igen. Hvis ingen mistenkt lekkasje oppdages, går ingen informasjon fra enheten tilbake til appen. Det vil si at du ikke ser noen endring eller informasjon i appen, men hvis trykktesten oppdager en mistenkt lekkasje, vil du motta et varsel, samt et varsel i appen, og enheten vil begynne å blinke gult. 

Hva skjer hvis du starter på nytt (trekker ut strømkabelen) etter at CubicSecure varsler om en lekkasje?

Hvis CubicSecure alarmerer om en lekkasje, og du trekker ut ledningen, vil alarmloggen tømmes, og alle pågående alarmer tilbakestilles. Måledataene gjenstår, men kontrollene mot de forhåndsinnstilte alarmnivåene starter på nytt.

Viser 10 / 22